۱) Hide in Picture (Windows)
این نرم‌افزار رایگان به شما اجازه می‌دهد که فایل‌ها را درون تصاویر GIF و BMP پنهان کنید. همچنین با بهره گرفتن از آن می‌توانید فایل‌های پنهان شده توسط دیگران را بازیابی کنید. علاوه بر آن برای افزایش ضریب امنیتی، امکان انتخاب رمزعبور برای داده‌های پنهان شده را خواهید داشت.

http://sourceforge.net/projects/hide-in-picture

۲) Pict Encrypt (Mac)

کاربران می‌توانند با بهره گرفتن از این نرم‌افزار رایگان، پیام‌ها و متون محرمانه را به فایل‌های تصویری با فرمتGIF،JPEG ،TIFF  و PNG اضافه کنند و با رمزعبور هم از آن‌ها محفاظت کنند. انجام این کار در یک ویزارد[۱] ساده و مرحله به مرحله انجام می‌شود. پس از پایان عملیات، متن مورد نظر در فایل مربوطه پنهان می‌گردد. برای بازیابی متون پنهان شده هم می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد.

http://www.net-security.org/software.php?id=660%E2%80%AC

۳) WbStego

امکان استفاده از انواع مختلف فایل را برای پوشش ظاهری اطلاعات فراهم می آورند. برای مثال  می‌تواند اطلاعات شما را در فایل‌های PDF ،HTML  و همچنین Bitmap پنهان کند.

http://www.petitcolas.net/fabien/software/MP3Stego_1_1_17.ZIP

۴) JPHide and JPSeek

این ها برنامه هایی هستند که برای پنهان سازی اطلاعات در تصاویر JPEGاستفاده می شوند.

جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :

 

پایان نامه بهبود الگوریتم های پنهان نگاری در تصاویر دیجیتال با بهره گرفتن از تجزیه مقدار منفرد

 

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=101911

 

۵) StegoVideo

این برنامه اجازه می دهد که هر نوع فایلی را در فایل ویدیویی مخفی کنید.

http://compression.ru/video/stego_video/index_en.html

۲-۱۴- استفاده از خط فرمان[۲] و ادغام فایل زیپ[۳] با گیف[۴]

با بهره گرفتن از خط فرمان می‌توانید یک فایل ZIP را درون یک تصویر با فرمت GIF پنهان نمایید. فایل نهایی در این روش ظاهراً همان تصویر اولیه است، در حالیکه به وسیله برنامه‌های مربوط به هر دو پسوند قابل اجرا است.

شیوه کار این تکنیک کاملاً وابسته به خصوصیات فایل های زیپ و گیف است. فایل‌های GIF اطلاعات را در قسمت ابتدایی خود نگهداری می کنند. در حالی که فایل ZIP اطلاعات را در قسمت انتهایی خود ذخیره می‌کنند. حال برنامه‌های ویرایش تصویر اطلاعات را از اول فایل نهایی می‌خوانند و تصویر را نشان می‌دهند.

 

ولی برنامه‌های فشرده ساز، اطلاعات انتهای فایل نهایی را خوانده و بخش زیپ شده را باز می کنند.

مشکلی که در این روش پیش می‌آید این است که فایل‌های نهایی با همه‌ی نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش و استخراج فایل‌های ZIP را دارند، قابل بازیابی نیست. برای مثال نرم‌افزار ۷‪ZIP  در بسیاری از موارد در استخراج داده‌ها از فایل نهایی ناتوان است. اما WinRAR به خوبی از پس این کار برمی‌آید.

برای استفاده از این روش باید ابتدا دو فایل مربوطه را در یک پوشه کپی کرده و سپس به صورت زیر عمل کنید (پوشه مربوطه را ترجیحاً در root یکی از درایوها ایجاد نمایید(

در ویندوز، منوی استارت را باز کنید و بر روی گزینه Run کلیک کنید. حال با تایپ دستور cmd درRun، پنجره Command برای شما باز خواهد شد. در این پنجره با بهره گرفتن از دستور cmd به پوشه‌ای که در بالا توضیح داده شد، مراجعه کنید.

Start> Run > cmd

سپس با بهره گرفتن از دستور زیر می‌توانید عمل پنهان نگاری را انجام دهید:

copy /B filename.GIF+filename.ZIP target.GIF

توجه کنید که فایل نهایی که در اینجا با نام target‪.GIF مشخص شده است، پس از انجام عملیات در پوشه مربوطه ایجاد می‌شود.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...