می ­تواند؛ به متخصصین برنامه ­ریزی درسی جهت فراهم آوردن محتوای مناسب برای یادگیری از طریق تلفن­همراه کمک کند.
 
1-4- اهداف کلی پژوهش
هدف کلی پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تأثیر روش یادگیری از طریق موبایل (تلفن­همراه) بر یادگیری و انگیزه پیشرفت، در درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان دانشگاه بیرجند درسال تحصیلی 90-89 . 
1-4-1- اهداف فرعی

سنجش تأثیر روش یادگیری از طریق تلفن­همراه بر روی یادگیری زبان (پیشرفت تحصیلی).
سنجش تأثیر روش یادگیری از طریق تلفن­همراه بر روی انگیزه پیشرفت دانشجویان.

1-5- فرضیه ­های پژوهش

یادگیری از طریق تلفن­همراه بر یادگیری دانشجویان در درس زبان انگلیسی عمومی تأثیر دارد.یادگیری از طریق تلفن­همراه بر انگیزه پیشرفت دانشجویان درس زبان انگلیسی (عمومی) تأثیر دارد.
1-6- تعریف متغیرها و اصطلاحات پژوهش
1-6-1- تعریف متغیرها
1-6-1-1 – تعریف مفهومی یادگیری از طریق تلفن­همراه
منظور از یادگیری از طریق تلفن­همراه عبارت است از: یادگیری در قطعات کوچک و کم حجم که از طریق خدمات پیام کوتاه (اس­ام­اس) یا سرویس پیام چند رسانه­ای (ام­ام­اس) صورت می­گیرد.
 
1-6-1-2- تعریف عملیاتی یادگیری از طریق تلفن­همراه
در این تحقیق منظور از یادگیری از طریق موبایل (تلفن­همراه)، عبارت است از ارسال پیام متنی (اس­ام­اس) در درس زبان انگلیسی عمومی به دانشجویان در فواصل زمانی معین بطوری که فرصت یادگیری همراه با تمرین و تکرار را برای دانشجویان فراهم نماید. لازم به ذکر است که روش آزمایش مورد نظر به­طور کامل در فصل سوم ارائه شده است.
 
1-6-1-3- تعریف مفهومی یادگیری
یادگیری عبارت است ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر اینکه این تغییرات در اثر تجربه رخ دهد (سیف، 1383). 
Mohashan
.Information & Communication Technology (ICT)Chuan kung
Dela cal Fasoni
Patricia & Chris
4Nadire & Dogan
Text messaging
luen
  rau
Gao
wu
Batista & Pereira

ادامه مطلب

سایت های دیگر :

دانلود پایان نامه ارشد : سالمند آزاری و جنبه های گوناگون آن
پایان نامه درباره تقویت روحیه کارآفرینی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...