چهار مولفه در نظر گرفته شده برای بازاریابی رابطه­ای که با طیف پنج درجه­ای لیکرت در مقیاس فاصله­ای (از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) و توسط پرسش­نامه ارزیابی شده است عبارتند از(Ndubisi, 2013,101).:
اعتماد: تمایل مشتری به تکیه به یک شریک مبادله­ای است که به آن اطمینان دارند؛
ارتباطات: توانایی ایجاد ارتباط به منظور ارائه اطلاعات موثق و به موقع  و رفع نیازها است؛
تعهد: تمایل همیشگی به حفظ رابطه ارزشمند است؛
مدیریت تعارض: توانایی اجتناب از تعارضات بالقوه و حل و فصل تعارضات بالفعل است شاخص­های این متغیر عبارتند از:
امن بودن بانک در انجام معاملات
قابل اعتماد بودن وعده­های بانک
مطابق با اصول خدمات با کیفیت بودن
احترام کارکنان به مشتریان
متعهد بودن بانک نسبت به مشتریان
اعتماد به خدمات بانک
ارائه دستورالعمل مطابق با نیازها
ارائه خدمات شخصی جهت رفع نیازهای مشتری
منعطف بودن در تغییر خدمات
منعطف بودن در رفع نیازها
دادن اطلاعات به موقع و قابل اعتماد
دادن اطلاعات در زمان ارائه خدمات جدید
عمل کردن به وعده­ها
دقیق بودن اطلاعات
تلاش برای جلوگیری از تعارض­های بالقوه
تلاش برای جلوگیری از تعارض­های آشکار
بحث در مورد راه حل­ها در هنگام وجود مشکل
1-8-1) ارتباطات دهان به دهان

دو مولفه در نظر گرفته شده برای ارتباط دهان به دهان: توصیه و تشویق و بیان جنبه­های مثبت هستند که با طیف پنج درجه­ای لیکرت در مقیاس فاصله­ای (از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) و توسط پرسش­نامه

 

ارزیابی شده است (محمدی و همکاران، 208:1392). شاخص­های آن عبارتند از:

تشویق دوستان و بستگان به کار با این بانک
توصیه این بانک به افراد جویای نظر
توصیه این بانک به افراد در هنگام صحبت در این رابطه
توصیه این بانک به دوستان
صحبت در مورد جنبه­های مثبت این بانک با افراد دیگر
1-8-2) وفاداری مشتری

شاخص­های وفاداری مشتری که با طیف پنج درجه­ای لیکرت در مقیاس فاصله­ای (از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) و توسط پرسش­نامه ارزیابی شده است عبارتند از (Ndubisi, 2013,102):

اولین انتخاب فرد در میان بانک­های دیگر
اولین موردی که در هنگام تصمیم ­گیری به ذهن فرد می­رسد
جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...