تصویر (وجهه) و بازاریابی هیجانی – بازاریابی ورزشی (اسپانسری) |
به طور فزاینده، شرکتها استفاده ویژهایی از تصویر و بازاریابی هیجانی میبرند تا در قلب و ذهن مشتریان سهمی پیدا کنند.اگرچه این موضوع از همان آغاز وجود داشته است، امروزه شتاب گرفته است. جملات قدیمی بازاریابی به شرکتها سفارش کردند که در بعضی مزایا از رقبا پیشی بگیرند تا این مزایا را ترویج کنند ولو[۲] ایمن ترین ماشین است؛ تاید[۳] بهتر از هر پاک کننده دیگر تمیز میکند؛ والمارت با پایین ترین قیمت میفروشد. رفتن تحت نام بازاریابی مزایا، فرض شده که مشتریان بوسیله بحثهای منطق بیشتر از جاذبههای هیجانی تحت تاثیر قرار میگیرند(کاتلر،۲۰۰۳).
بیشتر شرکتها درحال حاضر در تلاش اند تا تصاویری را توسعه دهندکه قلب را بجای سرتکان میدهند. بیشتر شرکتها در تلاش اند تا یک نگرش شبیه نگرش خاص[۴] نایک[۵] را بفروشند. این مبارزات بیشتر روی احساسات ادراکی کار میکنند(کاتلر،۲۰۰۳). شرکتها در حال بکار بردن از انسان شناسان و روانشناسان هستند تا پیامهایی را توسعه دهند که هیجانات را عمیق تر تحت تاثیر قرار میدهند. (کاتلر،۲۰۰۳).
۲-۱۵ رسانه های گروهی[۶]
یک شرکت باید از رسانههای گروهی استفاده لازم را ببرد. اگر شرکتتان از رسانههای گروهی استفاده نمیکند، در شرکتتان مقاصد عملیاتی کاملی وجود ندارد. رسانههای گروهی اصلی شامل تلویزیون، رادیو، روزنامهها، مجلات، کاتالوگها، فرستادن تبلیغات مستقیماً به مشتریان بالقوه[۷]، تلفن، و آنلاین هستند. هر رسانه مزایا و معایب خودش را در مورد هزینه، دسترسی، تکرار[۸]، و تاثیر دارد. یک آژانس تبلیغات یک قسمت عظیمی را به کار یافتن بهترین رسانه گروهی برای بدست آوردن یک سطح معین دسترسی، تکرار، و تاثیر برای یک بودجه معین، اختصاص میدهد(کاتلر،۲۰۰۳).
آینده رسانههای گروهی در شبکههای طراحی شده بیشتر برای مخاطبان خاص[۹] واقع شده است نه اشاعههای رادیویی[۱۰] بیشتر(کاتلر،۲۰۰۳).
۲-۱۶پوشش رسانهای و درهم ریختگی حمایت مالی[۱۱]
به طور فزاینده ایی پوشش رسانهای شکسته در حال ارائه فرصتهای بیشتر برای شرکتهاست تا در کمین حامیان مالی رسمی بنشینند، و به طور مؤثر مزایای مثبت را از یک حامی مالی رسمی بسرقت ببرند. این بدان معناست که اندازه گیریهای استراتژیک در تحت الشعاع قرار دادن یا فائق آمدن بر بازاریابی کمین در مدیریت حمایت مالی جدائی ناپذیر خواهد بود؛ موفقیت استراتژی تبلیغات یک شرکت ممکن است در گرو توانایی شرکت در حمایت یک منبع خیلی با ارزش از رقیبان قرار داشته باشد (منصورپور،۲۰۰۷).
سازمانهای رویدادهای ورزشی مهم در حال کاهش تعداد حامیان مالی رسمی به منظور کاهش بهم ریختگی حامی هستند که این بهم ریختگی زمانی رخ میدهند که رویدادها میتوانند متجاوز از ۱۰ تا ۱۵ حامیمالی رسمی و تامین کنندگان[۱۲] داشته باشند؛ که این ارزش مفید ۱۹ حامیمالی بالقوه را محدود میکند (هفته بازاریابی[۱۳]، ۲۰۶). این بدین معنی است که قیمت حمایت مالی به طور قابل توجهای رشد خواهد کرد یعنی ممکن است رویدادهای جهانی خیلی بزرگ یک شکارگاه[۱۴] فقط برای شرکتهای خیلی بزرگ باشد تا آن را حمایت مالی کنند(منصورپور،۲۰۰۷).
[۱] Image and Emotional Marketing
[۲] Volvo
[۳] Tide
[۴] “ Just do it ”
[۵] Nike
[۶] Media
[۷] direct mail
[۸] frequency
[۹] narrowcasting (opposite of broadcast)
[۱۰] broadcasting
۶ Media Coverage and Sponsorship Clutter
[۱۲] suppliers
[۱۳] Marketing Week
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-31] [ 12:08:00 ب.ظ ]
|