جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :

پایان نامه رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی

1-4- اهداف تحقیق

عملکرد بازاریابی شامل: بازگشت مشتری، رضایت مشتری و اعتماد است. اکثر تحقیقات به بررسی اثر بازارگرایی بر روی عملکرد کسب و کار در بازارهای داخلی پرداخته اند. کیم(2003) در یک مطالعه رابطه بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار را در یک فضای بین المللی مورد بررسی قرار داده است. نتایج این مطالعه نشان می­دهد که عوامل ویژه بنگاه (شامل اندازه بنگاه و تجربیات بین المللی)، استراتژی های رقابتی(شامل استراتژی های عمومی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز)، عوامل ویژه بازار (شامل رشد بازار و شدت رقابت) و نیز عوامل محیطی مداخله گر (شامل آشفتگی بازار، آشفتگی تکنولوژیکی، شدت رقابت و رشد بازار)، در روابط بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در بازارهای بین المللی تاثیر گذارند. تجربیات بین المللی بیشتر، عملکرد بالاتری را ایجاد می­کند.

بنابراین این تحقیق سعی بر این دارد تا با تبیین روابط موجود میان قابلیت بازاریابی و عملکرد مالی، قابلیت عملیاتی و عملکرد مالی و نیز قابلیت بازاریابی و قابلیت عملیاتی، پس از کشف روابط میان متغیرها، راهکارهای لازم جهت تقویت عملکرد مالی موسسات مورد بررسی را ارائه نماید.

1-5- فرضیه های تحقیق

1-5-1- فرضیه های اصلی تحقیق

فرضیه اول: قابلیت های بازاریابی دارای رابطه مثبت با عملکرد مالی است.

فرضیه دوم: قابلیت عملیاتی دارای رابطه مثبت با عملکرد مالی است.

فرضیه سوم: قابلیت بازاریابی دارای رابطه معنی داری با قابلیت عملیاتی است.

 

 

1-5-2- فرضیه های فرعی تحقیق

زیر فرض اول فرضیه اول: قابلیت بازاریابی دارای رابطه مثبت با بازده دارایی ها است.

زیر فرض دوم فرضیه اول: قابلیت بازاریابی دارای رابطه مثبت با بازده حقوق صاحبان سهام است.

زیر فرض اول فرضیه دوم: قابلیت عملیاتی دارای رابطه مثبت با بازده دارایی ها است.

زیر فرض دوم فرضیه دوم: قابلیت عملیاتی دارای رابطه مثبت با بازده حقوق صاحبان سهام است.

1-6- قلمرو تحقیق

1-6-1- قلمرو موضوعی

موضوع اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی (با دیدگاه مبتنی بر منابع) در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

1-6-2- قلمرو مکانی

با توجه به این ­که جامعه آماری این پژوهش که شامل کلیه شرکت­های فعال در بورس تهران که جزء شرکتهای هلدینگ و سرمایه گذاری ، بیمه و بانک نبوده اند می شود، قلمرو مکانی تحقیق کشور ایران می

 

باشد.

1-6-3- قلمرو زمانی

قلمرو زمانی این پژوهش از تیر ماه سال 1393 تا بهمن 1393 است.

1-7- تعریف واژه ها و اصطلاحات

1-7-1- قابلیت بازاریابی

قابلیت بازاریابی به عنوان فرآیندی یکپارچه که در آن یک شرکت با بهره گرفتن از منابع مشهود و نامشهود خود به درک نیازهای خاص گروهی از مصرف کنندگان، دستیابی به تمایز محصول نسبت به رقبا، دستیابی به نام تجاری برتر می­پردازد تعریف شده است. قابلیت­های بازاریابی شامل دانش رقابت و مشتریان و همچنین مهارت در بخش بندی و هدف گذاری بازار در تبلیغات و قیمت گذاری و در یکپارچه سازی فعالیت­های بازاریابی است.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...